Logo
  Tuesday, January 28, 2020
Sign-In  |  Sign-Up  |  Contact Us  |  Bookmark 

Georgia's government has applied to the country's prosecutors to resume
Georgia's government has applied to the country's prosecutors to resume TV broadcasts by the Imedi channel, shut down after mass opposition protests, the country's acting president, Nino Burdzhanadze, said Monday.

The independent channel co-owned by Rupert Murdoch's News Corporation and Georgian billionaire Badri Patarkatsishvili was shut down amid mass anti-government rallies. Authorities accused the channel of inciting a coup, later a court ruled to suspend its license and seize its assets.

The Georgian government set certain conditions for Imedi, including providing access to News Corp. financial documents.

"The Georgian government has set three conditions for the Imedi management," Alexander Lomaya said. "These are financial transparency, a clear ownership and management structure, and compliance with journalistic ethics."

Tbilisi said it would provide compensation for any damage caused during the raid of the TV station, adding that the closure had been the only method of "deterring direct calls for violence and unconstitutional regime change."


Print Georgia's government has applied to the country's prosecutors to resume Bookmark Georgia's government has applied to the country's prosecutors to resume

Related News   
NovDecember 2007Jan
MoTuWeThFrSaSu
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456